Ова обична дрога могла је угрозити ваше кости
Здравље

Ова обична дрога могла је угрозити ваше кости

остеопороза, обичан лек који се користи за лечење, заправо повећава ризик од прелома костију. Научници сада упозоравају да лекови који тврде да ојачају кости заправо имају супротан ефекат. Лек у питању је познат као бисфосфонат. Истраживачи су открили да пацијенти који узимају ову класу лекова у току пет година су променили састав костију, што их је довело до крхкости, повећавајући ризик од прелома.

Лекови за јачање коштања везани за слабије кости

Студија је укључивала 50 жена 65 до 93 који су узимали бифосфонате. Ови лекови имају за циљ смањење ризика од прелома, јер узрокују кости да постану минерализоване и теже. Али најновији налази могу да промене начин на који лекари третирају пацијенте са остеопорозом.

Аутори студије Професор Еве Доннелли са Универзитета Цорнелл у Њујорку је рекао

: "То је некакав мач са двостраним мачем. Изузетно је добро спречити губитак костију, али лекови такође успоравају овај природни процес - који омогућава промет. То је једна од упозорења коју бих желео да пренесем. Оно што смо запазили стварно је резултат дуготрајног лечења. " Бисфосфонати се препоручују да се узимају од три до пет година. Стручњаци кажу да би пацијенте требало поново проценити након пет година да би утврдили да ли је њихово одржавање сигурно. Неки од добровољаца у студији узимали су ове лекове до осам година.

Учесници су били подељени у пет група на основу фрактура и употребе бисфосфоната.

Анализа биопсије се догодила на спољашњем слоју кости бутине, који су истраживачи показали да су минерализирани и тежи. Процјењује се да је тренутна процјена разбијености бедема међу корисницима бисфосфоната између 10 на 10.000. Тренутно користи ових лекова превазилазе ризик. Једна студија је проценила да је на сваких 100 прелома лек спречен, изазвао је један.

С друге стране, употреба ових лекова повезана је са болним и изобличеним условима виличице уз већи ризик од проблема са видом. > Ако сте забринути за употребу бисфосфоната, обратите се свом лекару. Ако сте тренутно на њима, не престаните да их узимате без разговора са својим доктором.

Чудна психолошка реакција на храну од шећера
Опијеност у стопалима: узроци, симптоми и савети за лечење

Оставите Коментар